سردترین شهرهای دنیا را بشناسیم!
نوشته شده توسط : پناهی نیا

سردترین شهرهای دنیا را بشناسیم!

سردترین شهرهای دنیا را بشناسیم!

آیا در فصل زمستان به کشورهای دیگر سفر کرده اید؟ فصل زمستان در نقاط مختلف دنیا متفاوت است و گاهی با پوشیدن چند لباس هم نمی توان سرمای آن را تحمل کرد. سردترین نقطه روی زمین، روستای دورافتاده‌ ای در سیبری به نام اویمیاکن می باشد. طبق اسناد جهانی گینس، این روستا به عنوان سردترین و ساکت‌ترین منطقه‌ی مسکونی جهان شناخته می شود. در این مقاله قصد داریم، تا شما را با سردترین شهرهای دنیا آشنا کنیم. با آژانس چهار فصل تور استانبول نوروز 98 همراه باشید.

رتبه‌ی دوم: آستانه، قزاقستان

سردترین شهرهای دنیا را بشناسیم!

متوسط دما در ماه ژانویه: 14.2- درجه سانتیگراد
شهر آستانه در کشور قزاقستان قرار دارد. با اینکه آب و هوای این شهر در تابستان ها گرم است ولی زمستان های سردی دارد و دمای آن در فصل زمستان به 15.5- درجه سانتیگراد هم می رسد. جالب است که بدانید در ماه نوامبر تا اوایل آوریل، سطح رودخانه‌ی شهر کاملا یخ‌ زده باقی می‌ماند.

رتبه‌ی سوم: اینترنشنال فالز، مینه‌سوتا، ایالات متحده آمریکا

متوسط دما در ماه ژانویه: 15- درجه سانتیگراد
شهر مینه‌سوتای شمالی، با دمای 48- سانتیگراد و متوسط بارش فصلی 71.6 اینچی لقب یخچال کشور را از آن خود کرده است. هم چنین یکی دیگر از شهرهای ایالات متحده‌ی آمریکا، شهر اینترنشنال فالز می باشد که بیشترین کاهش دما را در فصل زمستان دارد. البته سرمای طاقت فرسای این شهر، چیزی از زیبایی و جذابیت شب های آن کم نمی کند. به علاوه شهر اینترنشنال فالز، به عنوان مسیری برای عبور از مرز کانادا و دروازه‌ای برای پارک ملی Voyageurs هم شناخته می‌شود. قیمت تور استانبول

رتبه‌ی چهارم: اولان‌باتور، مغولستان

سردترین شهرهای دنیا را بشناسیم!

متوسط دما در ماه ژانویه: 24.6- درجه سانتیگراد
شهر اولان‌باتور از سطح دریا، 4.430 فوت ارتفاع دارد و در لبه‌ی استپ مغولستان واقع شده است و سردترین پایتخت ملی جهان شناخته می‌شود. با اینکه دمای این شهر در تابستان‌ها به 38 درجه سانتیگراد می رسد ولی زمستان‌های سخت و طولانی دارد و دمای هوا تا 42- درجه سانتیگراد هم پایین می‌آید. این شهر با وجود مناطق زیبای طبیعی، فرهنگ غنی‌ و گالری‌های مدرن هنری، لقب دروازه‌‌ی بین‌المللی را از آن خود کرده است.

رتبه‌ی پنجم: بارو، آلاسکا، ایالات متحده آمریکا

متوسط دما در ماه ژانویه: 25- درجه سانتیگراد
بارو، شمالی‌ترین شهر در ایالات متحده آمریکا شناخته می شود و در قسمت بالایی دایره‌ی قطب شمال در آلاسکا واقع شده است. نسبت به شهر های دیگر، شهر بارو بیشترین کاهش دما را دارد و در طول سال فقط 120 روز، دمای هوا بالا می رود. پایین ترین دمای ثبت شده در این شهر، 49- درجه سانتیگراد بوده اما با این وجود نمی توان از فرهنگ غنی، پوشش گیاهی زیبای توندرای اطراف و مشاهده‌ی شفق قطبی غافل شد. نرخ ویژه تور استانبول

رتبه‌ی ششم: یلونایف، کانادا

سردترین شهرهای دنیا را بشناسیم!

متوسط دما در ماه ژانویه: 27.9- دریجه سانتیگراد
در میان شهر های کانادا، یلونایف به عنوان سردترین شهر در زمستان شناخته می شود. این شهر، در 250 مایلی جنوب دایره‌ی قطب شمال واقع شده است. پایین ترین دمای ثبت شده در این منطقه 51- درجه سانتیگراد می باشد. اگر به دنبال ماجراجویی هستید، این شهر بهترین مقصد به شمار می رود. تفریحات زمستان شهر یلونایف شامل اسکی روی برف و تماشای شفق‌های قطبی بی‌نظیر می باشد.

رتبه‌ی هفتم: نوریلسک، روسیه

متوسط دما در ماه ژانویه: 30- درجه سانتیگراد
شهر نوریلسک، با میانگین دمای 10- درجه سانتیگراد، یکی از سردترین شهرهای بزرگ شناخته می شود. دمای این شهر گاهی تا 53- درجه سانتیگراد هم پایین می‌آید. این شهر به دلیل سرمای طاقت فرسا و آلودگی هوا، نمی تواند به یک مقصد توریستی بزرگ تبدیل شود. هم چنین شهر نوریلسک در سال 2001، از ورود توریست به شهر جلوگیری کرد.

رتبه‌ی هشتم: یاکوتسک، روسیه

سردترین شهرهای دنیا را بشناسیم!

متوسط دما در ماه ژانویه: 40- درجه سانتیگراد
شهر یاکوتسک، پایتخت جمهوری روسیه‌ی ساکا می باشد که در حدود 280 مایلی جنوب دایره‌ی قطب شمال قرار دارد. این شهر با اینکه بسیار سرد است ولی به دلیل مکان های دیدنی نظیر موزه‌ی یخی پادشاهی پرمافروست، بازار مسیحی و موزه‌ی ملی هنر جمهوری ساخا، به یکی ازمقاصد ایده آل گردشگری تبدیل شده است. بهترین زمان برای سفر به این شهر، ماه ژوئیه می باشد.
اگر در فصل زمستان، به کشور های دیگر سفر کرده اید، خوشحال می شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما دمای هوا، تاثیری در سفر شما داشته است یا خیر؟

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: سردترین شهرهای دنیا را بشناسیم!,تور استانبول نوروز 98,نرخ ویژه تور استانبول,بهترین تورهای استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: